W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia na „Budowę krytej pływalni w Kępnie - etap I", ogłoszenie o zamówieniu w witrynie TED 2017/S 001-000102  na zasadach określonych w SIWZ z dnia 30 grudnia 2016 roku na podstawie
art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 roku, poz. 2164 ze zm.) jako Zamawiający składamy poniższe wyjaśnienia i odpowiadamy na zadane pytania: 

 

Pytanie z dnia 05.01.2017 r.   

 

W opisie zamówienia przewidziano zastosowanie lamp UV o dwóch zakresach promieniowania: 185 nm i 254 nm  (tak zwanych „multifalowych” AP POOL).

Ze względu na to, że na długości fali 185 nm  promieniowanie UV zaczyna być pochłaniane przez wodę . UV przenika w wodę na tej długości fali tylko na 1-2 mm . Oznacza to, że destrukcja chloramin  nie da  oczekiwanego efektu  w aspekcie zastosowania  w basenach   i to, że na długości fali 185 nm   przy dawce 600 J/m2  efekt dezynfekcji jest znikomy i traktowanie tego jako zaletę  jest to pewnego rodzaju nadużycie. Promieniowanie o długości fali 185 nm  jest nieskuteczne  i możliwe ,  że względu na postawanie ozonu  wręcz niepożądane . Czy  Zamawiający bierze pod uwagę możliwość zastosowania lamp niskiego ciśnienia, których bakteriobójczy ultrafiolet jest  skoncentrowany tylko na długości fali 254 nm  czyli o najwyższej skuteczności dezynfekcyjnej ?

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający oczekuje przygotowania oferty zgodnej z załączoną dokumentacją projektową i przyjętymi w niej rozwiązaniami.

 

Pytanie z dnia 09.01.2017 r.    

 

Zgodnie z wymogiem określonym w punkcie 7.4 SIWZ dotyczącym warunków sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy, punkt b) mówi:

„wykażą, w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, wskaźnik bieżącej płynności finansowej (Current Ratio) w przedziale 1,20÷2,00 w każdym roku obrotowym, wyliczony według wzoru:

Wbp  =  Ao/Zk

 

gdzie:

Wbp – wskaźnik bieżącej płynności;

Ao    – aktywa obrotowe bez należności z tytułu dostaw i usług o płatności powyżej 12 m-cy,

Zk – zobowiązania krótkoterminowe bez zobowiązań z tytułu dostaw i usług o okresie wymagalności powyżej 12 m-cy”.

 

Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli wskaźnik bieżącej płynności finansowej za jeden rok z wymaganych ostatnich trzech lat, tj. 2015 wynosi 2,53 co oznacza nieznaczną nadpłynność finansową czyli sytuację korzystniejszą dla Wykonawcy (w tym także Zamawiającego) będzie zaliczony jako spełnienie ww. kryterium.

 

ODPOWIEDZ:

Przekroczenie wskaźnika bieżącej płynności finansowej równej lub powyżej 1,2 jest spełnieniem warunków w przedmiotowym kryterium. Zamawiający nie określa tym samym górnej granicy dla tego kryterium.

 

Pytania z dnia 10.01.2017 r.   

 

1.         Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 1 pkt 2 . Wnosimy o zmianę w treści zapisu słowa „ostatecznej” na „prawomocnej”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

2.         Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 1 pkt 2 lit f). Wnosimy o zmianę w treści zapisu słowa „ostatecznej” na „prawomocnej”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

3.         Załącznik nr 5 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wzór umowy, § 1 pkt 4 . Wnosimy o zmianę zapisu na „Wykonawca oświadcza, że przed podpisaniem Umowy zapoznał się w ramach należytej staranności z terenem realizacji robót, infrastrukturą terenu budowy i jej specyfikacją oraz dokumentacją urządzeń podziemnych i ich lokalizacją na planach oraz że otrzymał od Inwestora wszelkie niezbędne dane, mogące mieć wpływ na ryzyka i okoliczności realizacji Przedmiotu Umowy. Wszelkie zastrzeżenia Wykonawcy dotyczące terenu budowy zgłoszone po dniu zawarcia Umowy nie mogą być podstawą do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od Inwestora oraz do żądania przez Wykonawcę przesunięcia terminu zakończenia robót, z wyłączeniem sytuacji, w której wystąpią przeszkody nie wykazane na mapach zasadniczych kolidujące z zaprojektowanym obiektem. W takiej sytuacji Strony uzgodnią warunki tj. ewentualny wpływ na harmonogram realizacji inwestycji oraz koszty usunięcia kolizji”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy, który otrzymuje brzmienie: „Wykonawca oświadcza, że przed podpisaniem Umowy zapoznał się w ramach należytej staranności z terenem realizacji robót, infrastrukturą terenu budowy i jej specyfikacją oraz dokumentacją urządzeń podziemnych i ich lokalizacją na planach oraz że otrzymał od Inwestora wszelkie niezbędne dane, mogące mieć wpływ na ryzyka i okoliczności realizacji Przedmiotu Umowy. Wszelkie zastrzeżenia Wykonawcy dotyczące terenu budowy zgłoszone po dniu zawarcia Umowy nie mogą być podstawą do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od Inwestora oraz do żądania przez Wykonawcę przesunięcia terminu zakończenia robót”.

 

4.         Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 4 pkt 1 lit b). Wnosimy o zmianę zapisu na „projekt budowlany z dnia 11.10.2016 r.  zatwierdzony ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę (…)”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy. Pozwolenie na budowę dla przedmiotowej inwestycji posiada klauzulę ostateczności.

 

5.    Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 4 pkt 4. Wnosimy o zmianę zapisu na „Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z Dokumentacją Budowy wskazaną w ust. 1 pkt b-g powyżej, sprawdził jej prawidłowość (w tym pod względem poprawności przyjętych rozwiązań i ich zgodności z przepisami i ogólną wiedzą budowlaną) oraz kompletność i nie zgłasza do niej zastrzeżeń, a w związku z tym zrzeka się prawa powoływania się na jej treść i rozwiązania w niej zawarte jako przyczynę uzasadniającą niewykonanie lub nienależyte wykonanie przez Wykonawcę jego zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy”.

Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności z tytułu wystąpienia ewentualnych błędów w dokumentacji projektowej sporządzonej przez Zamawiającego. Zgodnie z Prawem Budowlanym to projektant odpowiada za prawidłowe, zgodne z zasadami wiedzy technicznej oraz wszystkimi obowiązującymi przepisami, przygotowanie prawidłowo dokumentacji. Ponadto zgodnie z art. 29 ust.1 Ustawy Pzp Zamawiający ma obowiązek opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

6.    Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 4 pkt 6. Wnosimy o zmianę zapisu na „W okresie realizacji robót Inwestor może wprowadzać zmiany i uzupełnienia do przekazanej Wykonawcy dokumentacji projektowej lub wydawać Wykonawcy instrukcje, jeżeli będą one niezbędne do prawidłowego wykonania robót lub usunięcia usterek i wad tych robót. Wykonawca, zobowiązany będzie po uzgodnieniu warunków przez Strony do wykonania robót w oparciu o zmienioną lub uzupełnioną dokumentacją projektową oraz do stosowania się do instrukcji wydawanych przez Inwestora”

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

7.    Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 4 Wnosimy o wykreślenie punktu 7 oaz punktu 8. Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności z tytułu wystąpienia ewentualnych błędów w dokumentacji projektowej sporządzonej przez Zamawiającego. Zgodnie z Prawem Budowlanym to projektant odpowiada za prawidłowe, zgodne z zasadami wiedzy technicznej oraz wszystkimi obowiązującymi przepisami, przygotowanie prawidłowo dokumentacji. Ponadto zgodnie z art. 29 ust.1 Ustawy Pzp Zamawiający ma obowiązek opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o wykreślenie  punktu 7 oraz punktu 8 w § 4 wzoru umowy.

 

8.         Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, § 5 pkt 3. Wnosimy o dodanie na końcu zdania zapisu „z tytułu realizacji niniejszej umowy”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy przed dodanie zaproponowanej treści.

 

9.                  Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §7 pkt 1. Wnosimy o zmianę terminu określonego w niniejszym zapisie z 10 na 5 dni.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy i skróceniu terminu do 5 dni roboczych.

 

10.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §7 pkt 6. Wnosimy o zmianę zapisu na

„(…) W przypadku, gdy cena jednostkowa materiałów lub urządzeń wskazanych przez Inwestora (innych niż wskazane w dokumentacji projektowej) i zakupionych od wskazanego przez Inwestora dostawcy przekroczy cenę jednostkową materiału lub urządzenia wskazanej w Załączniku nr 5 - „Oferta Wykonawcy” (…)”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

11.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §8 pkt 3. Wnosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu o treści „wstrzymania robót albo przerw powstałych na skutek okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy przed dodanie zaproponowanej treści.

 

12. Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §9 pkt 2. Wnosimy o zmianę terminu określonego w niniejszym zapisie z 2 miesięcy na 14 dni.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy i weryfikacji terminu.

 

13.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §11 pkt 1 lit c). wnosimy o zmianę zapisu na „przekazanie Wykonawcy ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę i pozostałych dokumentów formalno-prawnych oraz dziennika budowy”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

14.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §11 pkt 1. Wnosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu o treści „podejmowanie decyzji w terminach określonych w Umowie”

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy w przedmiotowym punkcie i wprowadzenie dodatkowego zapisu zgodnie z propozycją.

 

15.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §11 pkt 3. Wnosimy o zmianę zapisu na „Inwestor, inspektor nadzoru Inżynier Kontraktu oraz Kierownik Projektu mogą zgłaszać zastrzeżenia i żądać od Wykonawcy usunięcia z terenu budowy każdej firmy lub osoby, która zdaniem Inwestora nie posiada wymaganych kwalifikacji do wykonywania powierzonych zadań lub której obecność na terenie budowy jest uznana przez Inwestora za niepożądaną, uprawnienie to dotyczy również prawa do żądania zmiany kierownika budowy,

co Wykonawca jest obowiązany zrobić niezwłocznie po otrzymaniu uzasadnionego żądania od Inwestora”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

16.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §12 pkt 1 lit d). Wnosimy o dodanie na końcu zdania treści „o ile taka konieczność wystąpi”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

17.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §12 pkt 1 lit w). Wnosimy o zmianę zapisu na „usuwanie wykazanych w Dokumentacji budowy kolizji istniejącego uzbrojenia naziemnego i podziemnego na terenie budowy (w tym likwidacja istniejących: przyłączy wody, kanalizacji sanitarnej lub deszczowej, sieci cieplnej, kabli energetycznych i teletechnicznych, gazowych), usuwanie podziemnych elementów konstrukcyjnych, drzewostanu (w tym koszty opracowania stosownej dokumentacji i projektów, uzgodnienia takiej dokumentacji i projektów z ZUD i właścicielami lub dysponentami kolidującego uzbrojenia a także uzyskania stosownych decyzji administracyjnych, jeśli ich uzyskanie będzie wymagane dla przeprowadzenia prac związanych z usunięciem kolizji, drzewostanu lub usuwania podziemnych elementów konstrukcyjnych); reprezentowanie Inwestora w stosunku do właścicieli i dysponentów podziemnych i nadziemnych elementów konstrukcyjnych kolidujących z robotami.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

18.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §12 pkt 1 lit x). Wnosimy o dodanie na końcu zdania treści „z wyłączeniem ewentualnej konieczności uzyskania zamiennej decyzji pozwolenia na budowę”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

19. Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §12 pkt 3. Prosimy jednoznacznie określić wymogi dla zaplecza potrzebnego dla Inwestora (ilość baraków + wyposażenie).

 

ODPOWIEDZ:

W §12 pkt 3 wzoru umowy mowa jest wyłącznie o możliwości doraźnego korzystania z zaplecza Wykonawcy przez Inspektora nadzoru, Inspektora nadzoru autorskiego czy Kierownika Projektu na potrzeby realizacji bieżących czynności wynikających z umowy (akceptacja dokumentów, dokonywanie wpisów do dziennika budowy, itd.), wizyt na terenie czy odbywania narad.

 

20.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §12 pkt 4. Prosimy o wyjaśnienie, co w przypadku, gdy żadna z osób bezrobotnych nie będzie zainteresowana podjęciem pracy przy realizacji inwestycji. Prosimy o uzupełnienie umowy o zapisy regulujące działania w takiej sytuacji.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający informuje, że kwestię tę opisuje szczegółowo SIWZ w pkt. 3.5, który będzie integralną częścią umowy.

 

21.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §13 pkt 5. Prosimy o zmianę kwoty, o której mowa w niniejszym zapisie z 10 000 zł na 50 000 zł.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy w zakresie weryfikacji kwoty z 10.000 zł na 30.000 zł.

 

22.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §13 pkt 9. Wnosimy o zmianę zapisu na  „Inwestor ma prawo zatrudniać własnych podwykonawców do wykonania robót, które nie są objęte Umową lub które zostały wyłączone z zakresu Przedmiotu Umowy lub w przypadku gdy Strony nie uzgodniły warunków wykonania robót dodatkowych lub zamiennych.

W przypadku gdy Strony nie uzgodniły warunków wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, Wykonawca będzie zobowiązany odpowiednio przygotować front robót dla podwykonawców Inwestora, a w pozostałych przypadkach Podwykonawcy Inwestora będą realizowali prace zgodnie z Harmonogramem Rzeczowo-Finansowym stanowiącym Załącznik nr 1”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

23.   Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §13 pkt 11. Prosimy o dodanie na końcu zdania zapisu „Ewentualne koszty powstałe z tytułu naprawy wadliwych prac zostaną pokryte przez Inwestora”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

24.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §14 pkt 7. Wnosimy o zmianę zapisu na

„W przypadku powstania konieczności wykonania robót dodatkowych, niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed powstaniem katastrofy budowlanej lub powstaniem innej szkody spowodowanej działaniem Wykonawcy – koszty tych robót zostaną pokryte przez Wykonawcę”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

25.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §15. Wnosimy o wprowadzenie dodatkowego punktu o treści „W przypadku opóźnienia w zapłacie przysługującego wynagrodzenia po 30 dniach od upływu terminu płatności wymagalnej faktury, Wykonawca ma prawo do wstrzymania prac, a po kolejnych 14 dniach po uprzednim wezwaniu Zamawiającego do uiszczenia płatności, ma prawo do odstąpienia od Umowy z winy Zamawiającego i naliczenia kary w wysokości 10% Wynagrodzenia brutto”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

26.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §16 pkt 1 lit a). Wnosimy o zmianę terminu z 3 dni na 2 dni.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy i weryfikacji terminu z 3 dni na 2 dni, ale doda sformułowanie, że 2 dni roboczych.

 

27.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §16 pkt 1 lit b). Wnosimy o wykreślenie ostatniego zdania.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

28.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §16 pkt 3 lit a). Wnosimy o zmianę terminu

z 21 dni na 7 dni.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

29.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §16 pkt 4 lit b) drugi myślnik. Prosimy o zmianę słowa „ostatecznej” na „prawomocnej”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

30.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §22 pkt 8. Wnosimy o wykreślenie zapisu. Wykonawca nie może się zgodzić na samodzielne dokonywanie napraw przez Inwestora.

W okresie rękojmi i gwarancji to Wykonawca jest jedynym podmiotem uprawnionym do dokonywania napraw przedmiotu Umowy. „Drobne naprawy” wykonywane przez Inwestora mogą doprowadzić do uszkodzenia ważnych elementów obiektu, za które to uszkodzenia Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

31.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §26 pkt t1. Wnosimy o zmianę treści punktów a)

– f) na następującą:

a)         za zwłokę w zgłoszeniu zakończenia robót budowlanych potwierdzonego wpisem

w dzienniku budowy – w wysokości 0,05 %  Wynagrodzenia (brutto) za każdy dzień zwłoki;

b)         za zwłokę w wykonaniu Przedmiotu Umowy w rozumieniu § 8 ust. 2 - w wysokości

0,05 % Wynagrodzenia (brutto) za każdy dzień zwłoki;

c)         za nie usunięcie usterek stwierdzonych w ramach odbioru wstępnego, o którym mowa w § 16 ust. 3 powyżej – w wysokości 0,05% Wynagrodzenia (brutto) za każdy dzień zwłoki;

d)         za nie wykonanie napraw gwarancyjnych, których potrzeba dokonania ujawniła się

w okresie gwarancji – w wysokości 1.000 zł za każdy dzień zwłoki;

e)         w przypadku nie dostarczenia Inwestorowi  dokumentu potwierdzającego uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla obiektu zrealizowanego

w ramach Inwestycji w terminie określonym w § 8 ust. 2 – w wysokości 1.000 zł za każdy dzień zwłoki;

f)         w przypadku nie dostarczenia Inwestorowi prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie sieci zrealizowanych w ramach Inwestycji w terminie do dnia ……………. określonym w § 8 ust. 2 – w wysokości 1.000 zł za każdy dzień zwłoki w odniesieniu do każdej z sieci, z wyłączeniem sytuacji, gdy nie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie sieci będzie wynikiem braku realizacji kanalizacji deszczowej spoza zakresu prac Wykonawcy w okresie realizacji Inwestycji”.

Wykonawca może ponosić odpowiedzialność wyłącznie za własne działania lub uchybienia.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

32.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §26. Wnosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu o treści „Inwestor zapłaci Wykonawcy karę umowną

a)         za zwłokę w dokonaniu odbiorów zgodnie z terminami  wynikającymi z Umowy,

w wysokości 0,05% Wynagrodzenia (brutto) za każdy dzień zwłoki;

b)         za zwłokę w przekazaniu terenu budowy w wysokości 0,05% Wynagrodzenia (brutto) za każdy dzień zwłoki”

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

33.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §26. Wnosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu „Łączny limit kar umownych z wszystkich tytułów nie przekroczy 10% wartości Wynagrodzenia brutto

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

34.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §27 pkt 1 lit a). Wnosimy o zmianę terminu

z 10 dni na 14 dni.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

35.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §27 pkt 6 Wnosimy o wprowadzenie nowego zapisu o treści „pokrycia kosztów wynikających z kar z tytułu przedterminowego rozwiązania umów z podwykonawcami i dostawcami”

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

36.       Załącznik nr 1 do SIWZ – wzór umowy, §27. Wnosimy o wprowadzenie kolejnego punktu o treści „W przypadku wykonania przez Wykonawcę prawa odstąpienia od niniejszej Umowy, Inwestor zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10% Wynagrodzenia”.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu umowy.

 

Pytania z dnia 11.01.2017 r.   

 

1.          Prosimy o przesłanie OPISU ARCHITEKTURY, ponieważ w folderze PW\Branża budowlana - ARCHITEKTURA - cz_1.?zip\ARCHITEKTURA\OPIS\Kępno? PW_OPIS_BUDYNEK znajduje się jedynie strona nr 37 opisu.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający zamieścił kompletny opis w folderze: PW\Branża budowlana - ARCHITEKTURA - cz_1.?zip\ARCHITEKTURA\OPIS\Kępno? PW_OPIS_BUDYNEK

 

2.          W celu prawidłowego wyliczenia wskaźnika bieżącej płynności prosimy o potwierdzenie czy w mianowniku wzoru, w pozycji Zobowiązania krótkoterminowe mamy ująć wartości z bilansu: Pasywa poz. B pkt I ppkt 2 i 3 Rezerwy krótkoterminowe , Pasywa poz B pkt III Zobowiązania krótkoterminowe, Pasywa Poz B pkt IV ppkt 2 Rozliczenia międzyokresowe krótkoterminowe?”

 

ODPOWIEDZ:

W celu prawidłowego wyliczenia wskaźnika bieżącej płynności w mianowniku wzoru, w pozycji Zobowiązania krótkoterminowe powinny zostać ujęte  wartości z bilansu:

 

Pasywa

poz. B

Pkt I. Rezerwy na zobowiązania

Pkt III. Zobowiązania krótkoterminowe

Pkt IV. Rozliczenia międzyokresowe

 

3.          Prosimy o informację, czy na potwierdzenie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia np. osoby pełniącej funkcję kierownika branży sanitarnej Zamawiający dopuści dysponowanie osobą posiadającą wymagane w SIWZ punkt. 7.3 doświadczenie na stanowisku Inspektora Nadzoru?

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie uzna warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia opisanego szczegółowo w punkcie 7.3 lit. a-f SIWZ za spełniony, jeśli wykazane zostanie doświadczenie na stanowisku Inspektora Nadzoru. Rozróżnienie  funkcji Kierownika Budowy  i Inspektora Nadzoru wynika wprost z przepisów prawa budowlanego (rozdział 3 - Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego) - Dz.U.2016.290 t.j. z dnia 2016.03.08.

 

Pytania z dnia 12.01.2017 r.        

 

1.         Czy Zamawiający zgadza się na zmianę w § 26 ust. 1 wzoru umowy słów opóźnienia na zwłokę?

Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty kary umownej nawet, gdy opóźnienie nie jest zwłoką (w rozumieniu art. 476 kc.), tj. nastąpiło z przyczyn nie leżących po jego stronie. Wobec czego kara umowna wynikająca z aktualnego brzmienia przepisu jest rażąco wygórowaną w rozumieniu art 484 § 2 Kodeksu cywilnego.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie zgadza się na zmianę.

 

2.         Czy Zamawiający zgadza się na zmianę wysokości kary w § 13 ust. 4 wzoru umowy z 10.000,00 zł na 1.000,00 zł?

Aktualna wysokość kary umownej (10.000 zł) może okazać się nieproporcjonalnie wysoka do ewentualnych szkód poniesionych przez Zamawiającego wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania, a tym samym może być uznana za rażąco wygórowaną w rozumieniu art. 484 § 2 Kodeksu cywilnego.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie zgadza się na zmianę.

 

3.         XI. PODWYKONAWCY § 13 ust.7 „ Wykonawca zobowiązany jest zapłacić wynagrodzenie należne jego podwykonawcom…”.

Wnosi się o zmianę sformułowania wynagrodzenie należne na wynagrodzenie wymagalne.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu.

 

4.         XI. PODWYKONAWCY § 13 ust.8  „… części Wynagrodzenia należnej za roboty…” oraz „… pełna kwota wynagrodzenia należna mu za tytułu robót…”.

Wnosi się o zmianę sformułowań należnej/należna na wymagalnej/wymagalna.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu.

 

5.         XIII ROZLICZENIA I PŁATNOŚCI § 15 ust.5:

- dokumenty , o których mowa w § 13 ust. 7 – wnosi się o sprostowanie o dokumentach mowa jest w § 13 ust.8

-  „… Inwestor będzie uprawniony do wstrzymania części należnych Wykonawcy płatności równych kwocie należnej podwykonawcy (podwykonawcom),…”

   Wnosi się o zmianę sformułowań należnych Wykonawcy/należnej podwykonawcy na  sformułowanie wymagalnych Wykonawcy/wymagalnej podwykonawcy.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający nie przychyla się do wniosku o zmianę zapisu.

 

6.         Prosimy o uzupełnienie dokumentacji w pełny opis architektury w projekcie wykonawczym. Obecny plik o nazwie „Kępno PW_OPIS_BUDYNEK” posiada tylko jedną stronę.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający zamieścił kompletny opis w folderze: PW\Branża budowlana - ARCHITEKTURA - cz_1.zip\ARCHITEKTURA\OPIS\Kępno PW_OPIS_BUDYNEK

 

7.         Prosimy o udostępnienie rysunków w wersji dwg.

 

ODPOWIEDZ:

Zamawiający udostępnieni bezzwłocznie rysunki w wersji dwg wykonawcy robót wybranemu w przedmiotowym postępowaniu.

 

8.         Wg Oferenta w dokumentacji udostępnionej na stronie brakuje projektu konstrukcji dachu, który zawiera przyjęte obciążenia,  elementy konstrukcyjne dachu, geometrię dźwigarów, szczegóły połączeń. Wspomniany projekt powinien być zatwierdzony wraz z projektem budowlanym w pozwoleniu na budowę, ponieważ wskazuje konkretne rozwiązanie projektowe jednego z najważniejszych elementów budynku.

Zwracamy się zatem z prośbą o uzupełnienie dokumentacji konstrukcji o wspomniany projekt.

 

Jeśli Zamawiający nie posiada takiego projektu to prosimy o potwierdzenie że Oferent w cenie powinien uwzględnić wykonanie projektu technologicznego, który będzie uwzględniał przyjęte obciążenia  (stałe,  śniegiem,  wiatrem,  obciążeniem  technologiczne) wraz z kosztami uzyskania zamiennego pozwolenia na budowę, tym samym wydłużenia terminu realizacji inwestycji o czas wykonania i zatwierdzenia projektu i uzyskania  niezbędnych pozwoleń. 

 

ODPOWIEDZ:

Zgodnie z zapisami pkt. 14.10 ppkt 3 SIWZ oferent określając cenę oferty powinien uwzględnić wszystkie niezbędne czynności i koszty konieczne do wykonania i poniesienia na potrzeby skutecznego oddania budynku krytej pływalni do użytkowania i późniejszej jego eksploatacji – zgodnie z przeznaczeniem i warunkami gwarancji. Wykonanie ww. czynności pod względem czasowym również powinno być uwzględnione przez oferenta w ofercie i nie może wpływać na wydłużanie określonego terminu kocowego realizacji przedmiotu zamówienia.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Treść powyższych odpowiedzi stanowi, zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 roku, poz. 2164 ze zm.) zmianę treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia.